Namasté - Reisverslag uit Kumargaun, Nepal van Lili Feringa - WaarBenJij.nu Namasté - Reisverslag uit Kumargaun, Nepal van Lili Feringa - WaarBenJij.nu

Namasté

Blijf op de hoogte en volg Lili

02 Augustus 2014 | Nepal, Kumargaun

Hier komt dan mijn eerste echte echte verslag live uit Kathmandu!

Dit is de derde keer dat ik hem typ, dus ik hoop dat het drie keer scheepsrecht is haha. Ik moet nog een beetje aan de app wennen.

Gisterenochtend begon mijn grote reis. Samen met pap, mam, Eef en Koen ben ik naar Schiphol gereden. Nadat we de bagage ingecheckt hadden, hadden we nog genoeg tijd om samen te ontbijten.
Onderweg naar het restaurant stond Britt me op te wachten. Ze was speciaal naar het vliegveld gekomen om me uit te zwaaien, lief hè?

Nadat we vliegtuigen hadden gespot op het dek en hadden ontbeten, was het tijd om naar de douane te gaan. Daar bij de 'Kiss and goodbye' iedereen nog een dikke knuffel en kus gegeven en toen kon het echt beginnen. In mijn eentje de wereld over!

De douane en het boarden verliep allemaal erg soepel. De vlucht van Amsterdam naar Londen was zo voorbij, naar mijn idee was het zitten en weer opstaan. Het vliegveld 'Heathrow' daarin tegen was wel een grote uitdaging, maar gelukkig werd het allemaal goed aangegeven en had ik veel tijd.

Van Londen naar Doha was wel een lange vlucht. Het scheelde dat er goede films waren om uit te kiezen en ik een gezellige buurvrouw naast me had zitten. De vlucht had vertraging, waardoor het overstappen erg krap aan werd. Toevallig en gelukkig moest mijn buurvrouw ook naar Kathmandu en hebben we samen door de hitte en langs de sjieke Sjeiken van Doha gesprint om op tijd de vlucht te halen.
Het was een last van mijn schouders (letterlijk en figuurlijk) dat ik met mijn backpack zelf niets meer hoefde te doen, die werd automatisch meegenomen naar Kathmandu. Althans...

Eenmaal in Kathmandu aangekomen, was ik helemaal kapot. Blij om er te zijn, mijn bagage op te kunnen halen en Anu op te zoeken (daar verblijf ik de aankomende drie weken). Onder het wachten op de koffer gezellig met mensen gekletst, tot dat ik de enigste was die er nog stond. Alle mensen weg en het ergste nog, alle koffers ook.
Met goede moed en mijn beste Engelse en Nepalese vaardigheden stapte ik naar de desk toe. Toen ze me vroegen wat mijn tagnumber was en ik die niet kon vinden, naar mijn idee niet had gekregen in Amsterdam, zakte de moed me toch wel in de schoenen. Nadat ik een formulier had ingevuld heb ik maar eerst Anu even opgezocht, ze stond namelijk al een uur met een mooi bosje bloemen op me te wachten. Ik heb haar het verhaal uitgelegd en daarna ben ik terug gegaan naar de desk, ze hadden m'n tagnumber weten te achterhalen en wisten me te vertellen dat mijn backpack in Doha was achtergebleven. Hij zou met de eerst volgende vlucht mee komen. Gelukkig was dat ook het geval en heb ik mijn backpack weer bij me.

Mensen die zeiden dat ik hoogstwaarschijnlijk bij aankomst een cultuurshock zou krijgen, jullie hebben gelijk. Je weet op straat niet wat je overkomt. Ze rijden aan de andere kant van de weg en als er verkeersregels zijn dan heb ik die nog niet ontdekt, levensgevaarlijk. In Nederland mag je alleen toeteren in hoge nood, maar hier doen ze dat elke vijf seconden. De eerste koe heb ik al gesignaleerd op de weg en als het hard regent veranderd de straat in een rivier.

De familie van Anu is heel gastvrij, net zoals alle andere inwoners van Nepal.
Ik voel me hier net een prinses: ze dragen mijn koffer, maken apart eten voor me, schenken mijn drinken bij zonder dat ik hierom vraag, enzovoorts.
Best wennen!

Ik denk dat ik sinds gisteren morgen maar drie slaap heb gehad. Het wordt tijd om bij te tanken en energie op te doen voor morgen, sightseeing Kathmandu.

Hopelijk vonden jullie het leuk om lezen.
Namasté!

  • 02 Augustus 2014 - 19:16

    Ineke Feringa:

    Hoi lieverd wat zijn we trots op onze Miepmiep! Super leuk eerste verslag van het begin van een groot avontuur. We kunnen haast niet wachten om de mooie verhalen en foto's van de trekking te zien, die maandag al begint. Eerst maar eens een paar uurtjes slaap inhalen. Dikke kus, Ineke

  • 02 Augustus 2014 - 19:33

    Eefje:

    Wat super leuk geschreven Liel! Ik ben heel erg benieuwd naar de rest van je avonturen. Liefs xx

  • 02 Augustus 2014 - 19:44

    Truus:

    Hoi lieve Lili,blij dat je gezond en wel in Nepal bent aangekomen.Wat een reis he?Wat leuk om al zo snel een mail van je te ontvangen.Rust maar eerst even lekker uit en dan maandag al op pad in Nepal.Tot gauw, dikke kus van Frans en Truus.

  • 02 Augustus 2014 - 21:40

    Jolijn:

    Hee lieve Lil,
    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen,
    en super om te horen wat je allemaal doet en gaat doen! Ik blijf jou en je avonturen volgen!!
    Liefs Jolijn

  • 03 Augustus 2014 - 00:01

    Natascha:

    Ha lieve Lili,
    Ontzettend leuk om je verslag te lezen en fijn dat je goed overgekomen bent. Heel trots op jou kanjer! Heel veel plezier en we blijven je volgen.
    Xxxx en veel liefs

  • 03 Augustus 2014 - 00:46

    Maurits:

    Wow Lili, wat een avonturen al! Mooi om te lezen :)
    Blij dat het goed is gekomen met je bagage!
    Grüße ;)

  • 03 Augustus 2014 - 09:18

    Ineke Teunis:

    Pff wat een gedoe met die bagage! dat was zeker wel even balen, mooi dat je nu alles voor elkaar hebt.
    Ik heb even gezocht op Kathmandu op google, ziet er super mooi uit! Veel plezier en geniet er van.
    Xx Ineke

  • 03 Augustus 2014 - 09:33

    Kim:

    Hey Lili,
    leuk om je zo te kunnen volgen.
    Ik vind het über stoer van je.
    Ik kijk uit naar je mooie verhalen.
    geniet zo veel je kan. Xxx

  • 03 Augustus 2014 - 09:45

    Aukje:

    Wat een leuk verhaal. als je terug komt moet je een schrijfster worden. het eerste boek heb je dan al. deze reis. ik ga je zeer zeker volgen. slaap lekker en veel plezier. groetjes uit het mst

  • 03 Augustus 2014 - 10:10

    Auntie:

    Lieve meid een goed begin, direct in het diepe.
    Ben trots op je en je schrijft gezellig. Net of je erbij bent.
    Liefs auntie

  • 03 Augustus 2014 - 10:14

    Britt:

    Hey lili,

    het klinkt nu al als een avontuur! Ik kan niet wachten op de rest...
    Heel veel plezier met het sightseeing in kathmandu! Geniet ervan

    Heel veel liefs Britt

  • 03 Augustus 2014 - 10:49

    Kelly Van Der Staal:

    Hey Lil,
    Ontzettend veel plezier! Je reis is in ieder geval al goed begonnen :)
    Geniet er van, liefs Kelly

  • 03 Augustus 2014 - 10:51

    Monique Timmerhuis:

    Liel ik heb de tranen in mijn ogen staan! Vind het zo knap van je en ben zo ontzettend trots! Heel leuk om te lezen wat je in die korte tijd al allemaal mee hebt gemaakt. Wat had ik graag in jouw schoenen willen staan! Leuk dat je als een prinsesje wordt behandeld, vooral lekker van genieten! Ben benieuwd naar bevolkende verslag! Dikke kus

  • 03 Augustus 2014 - 11:04

    Karin:

    Hey Lili!

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen - en je bagage uiteindelijk ook! De eerste hobbel heb je dus al achter de rug, bagage kwijt is nooit leuk en ik kan me voorstellen als je net aan je grote reis begint al hrlemaal niet. Ik ben benieuwd naar je verdere avonturen!

  • 03 Augustus 2014 - 11:31

    Bernardy:

    Hoi Lili,
    Wat een goed begin van je reis, gelijk de bagage al kwijt, maar je moet het nu zelf allemaal oplossen en het lukt ook !!
    Wat fijn dat je eerst bij bekenden logeren kunt, heb je nog even een steuntje in de rug.
    Lekker genieten, en no worries.
    Ik blijf je zeker volgen, en ik denk dat we op de Wielewaal met regelmaat over je zullen praten. Succes!!

  • 03 Augustus 2014 - 12:03

    Martine:

    Hey stoere girl,
    Gaaf zo je verhalen en avonturen te kunnen mee beleven!
    Net onderweg en nu al van alles beleefd...
    Geniet er vooral van en ik blijf je zeker volgen.
    Liefs Martine

  • 03 Augustus 2014 - 12:17

    Anke:

    Super om te lezen dat alles goed gaat! Verheug me nu al op de volgende verhalen. Heel veel plezier lieverd. Knuffel

  • 03 Augustus 2014 - 15:03

    Marlies:

    Lieve Lili,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen!!
    Wat een ervaringen heb je al opgedaan in de eerste paar dagen, super!!
    Erg leuk om op deze manier met je mee te reizen!!
    Maak er een mooie reis van!!

  • 03 Augustus 2014 - 19:27

    Jacquelien:

    Heerlijk je eerste verhaal!!!
    Dat belooft wat het komende half jaar.
    Fijn dat het allemaal zo verloopt

    Fijne weekend x

  • 05 Augustus 2014 - 13:31

    Klas:

    Yes ik kan eindelijk op je blog! Echt vaag dat ik steeds een wachtwoord moest invullen. Ik hoop dat je al weer wat bijgekomen bent van de lange reis en ik kijk uit naar je verhalen!
    Klaske

  • 18 Augustus 2014 - 18:08

    Jeannette:

    Hey Lili, ik ben terug van vakantie ga dus nu maar eens lezen wat je zoal hebt meegemaakt :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lili

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 20905

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2016 - 18 November 2016

Bhutan

01 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Wereldreis

Landen bezocht: