Sightseeing Kathmandu - Reisverslag uit Kumargaun, Nepal van Lili Feringa - WaarBenJij.nu Sightseeing Kathmandu - Reisverslag uit Kumargaun, Nepal van Lili Feringa - WaarBenJij.nu

Sightseeing Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Lili

15 Augustus 2014 | Nepal, Kumargaun

Inmiddels heb ik er alweer twee weken opzitten. Twee weken en hierna vijf verslagen verder!

Ik vind alle reacties super leuk om te krijgen en het motiveert me enorm om te schrijven. Zo houd ik het makkelijk een half jaar vol, ik ben vooral benieuwd of jullie het ook een half jaar vol houden trouw mijn verslagen te lezen en er op te reageren.


14 augustus (donderdag):
Voordat we de stad gingen bekijken moest ik eerst langs een pinautomaat om geld te pinnen. Ik heb namelijk al die tijd nog geen geld hoeven te pinnen. Zo gepiept, zo gedaan dacht ik. In plaats van gewoon naar een ATM te gaan, gingen we naar enorm groot gebouw. Aangezien ik ook dollars wilde hebben, bedacht ik me later dat het ook wel logisch was dat we dat niet bij een pinautomaat konden doen. Aangekomen op de vierde verdieping, vroegen Anu en Chandra wat dingen aan mensen en konden we naar binnen. Daar liepen we het kantoor van de directeur van de bank binnen en konden we gaan zitten voor een kopje thee. Heel vreemd vond ik het, dat je daarvoor naar de directeur moet. Later bleek dat het een vriend van ze was. Na wat gekletst te hebben en ik begreep dat de Dollars niet echt heel gemakkelijk te krijgen zijn in Nepal voor een Europeaan als ik, besloot ik dat ik dan maar alleen wat Roepies wilde. Dat kon natuurlijk wel gewoon bij de pinautomaat. Ik (uiteraard onder begeleiding van Anu met de paraplu, het regende heel hard) naar buiten om geld te pinnen, nou zo gemakkelijk was dat nog niet. Van alles geprobeerd en geklikt, waarop de automaat aangaf dat het goed ging, maar het geld kwam maar niet. Na een paar keer dacht ik zelfs dat ik de pinautomaat kapot had gemaakt. Het scherm werd zwart en gaf een rare code aan en alle lichten in het hokje gingen uit..oeps! Snel het hokje uit en vragen wat er mis was, het geld was op zucht. Weer naar boven, naar het kantoor van de directeur en onder hun geklets hoopte ik maar dat het geld niet van mijn rekening afgeschreven was. Na een half uur ongeveer kon ik het weer proberen, maar was het weer mis. De Nepalese mensen lukte het wel en ze vertelden me dat er een of andere storing was met Europa. Anu moest ook nog wat regelen, maar daarna waren we bij de bank toch echt klaar vandaag vond ik. Eerst moest Anu zelf nog wat dingen regelen. Pech hebben en een paar uur verder, maar dan nu sightseeing Kathmandu. Ik wou wat van de stad zien! We zijn naar een tempel gegaan waar een Boeddha op het water ligt, heel mooi om te zien. Na de tempel gingen we (om in dezelfde sfeer te blijven) naar een ander soort bank. Anu moest daar haar visum ophalen, ze gaat maandag naar Indonesië. Een vriend van Chandra werkt er bij een bedrijf dat energie uit de bergen haalt, die zit in hetzelfde gebouw. Uiteraard moesten we daar ook even langs voor een kopje thee! Hierna had iedereen toch best wat trek gekregen en hebben we in een Nepalees restaurant wat gegeten. Ik at "chicken sizzler", kip met noodles en groenten dat op een hele hete steen geserveerd wordt, het sist daardoor. Het Nepalese eten smaakte me eindelijk weer een beetje goed! Daarna begon het gelukkig wel op sightseeing te lijken. We hebben de stad door gewandeld en ik heb me de ogen uitgekeken. Heel veel tempels en kleine bazaars in de straatjes, waar de auto's en dergelijke gewoon doorheen rijden. Voor voetgangers wel oppassen geblazen dus. Anu heeft me haar oude huis laten zien, ze woonde pal in het centrum. Daarna zijn we naar Durbar square geweest, een plein waar ontzettend veel tempels staan. In de buurt van dat plein staat een huis, waar een levende godin woont. Ze laat haar eigenlijk nooit zien, alleen op haar eigen feestdag. Best indrukwekkend! Chandra moest naar een of andere vergadering, dus die hebben we ergens afgezet en daarna hebben ik en Anu De buurt Thamel bekeken. Heel veel souveniershops en winkels voor de trekking. Het was nog steeds erg hard aan het regenen, dus we zijn ergens naar binnen gelopen om wat te drinken. Na thee gedronken te hebben opende grond, zijn we naar een pizzeria gegaan (de beste van Kathmandu) en hebben daar een pizza gedeeld. Moet ook wel eens kunnen, even iets
Europees en het smaakte me erg goed. Daarna zijn we opgehaald en terug naar huis gegaan. Zij gingen nog weer wat eten, maar ik zat nog zo vol van de pizza en was ontzettend moe van de dag dus ben meteen m'n bed ingekropen.

15 augustus (vrijdag):
Een nieuwe dag, nieuwe kans om te pinnen bij de bank. Weer naar dezelfde bank en helaas weer zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik maar voorgesteld naar een andere bank te gaan, want ik had toch het gevoel dat het daar misschien aan lag. Nadat we naar de bank zijn geweest gingen we naar een historisch museum. Het stelde niet zoveel voor, maar was wel leuk even te zien. Ik was al lang blij dat we wat ondernomen. Na het museum vroeg Anu of ik haar werk wilde zien, tuurlijk! Niet aan gedacht dat we daar ook weer minstens een uur zouden door brengen. Ik vind het niet zo erg om even bij mensen op bezoek te gaan, maar ze praten allemaal Nepalees dus het enigste wat je doet is wachten en wachten, terwijl je eigenlijk graag alle mooie dingen van de stad wilt zien. Anu heeft speciaal vrij genomen van haar werk om me dingen te laten zien en ze hebben een privé chauffeur die ons overal heen brengt, wat natuurlijk heel lief is. Dus al dat andere moet ik dan ook maar voor lief nemen.
Daarna zijn we naar de 'Swayambhunath Stupa' gegaan en dat maakte alles sowieso weer goed. Het wordt ook wel de Monkey temple genoemd, om alle aapjes die er rondlopen. De tempel zelf was heel mooi om te zien en in combinatie met de aapjes is het echt een prachtige plek. Hierna heb ik nog wat pogingen bij verschillende banken gedaan en is het me eindelijk gelukt wat geld te pinnen! Daarna hebben we wat gegeten bij een bakker en heeft Anu kleding geshopt. Het was haar shopdag, haha.
Thuis gekomen me even omgekleed, want ik zou de familie trakteren op een diner. Wat grappig was, was dat ze zelf ook een aantal mensen uitgenodigd hadden. We hebben gegeten in het restaurant, hier in de colony. Natuurlijk veel snacks vooraf onder het genot van bier en als hoofdgerecht namen we de chicken sizzler. Dit diner voor 8 personen heeft me uiteindelijk €39,84 gekost, spot goedkoop!

Vandaag weer een nieuwe dag om Kathmandu te zien! Jullie zien vanzelf weer een verslag verschijnen.
Groetjes!

  • 16 Augustus 2014 - 10:30

    Ineke Feringa:

    Hoi lieve Liel,
    Bijzondere dagen weer, normaal maakt een toerist dit soort dingen niet mee!
    Op theevisite bij een bankdirekteur :) en uit eten met een groot Nepaleesgezelschap!
    Hoorde van Anu dat het weer beter wordt, gelukkig maar. Zag een foto van jou en Chandra, lijk je met je 1.65 wel een reuzenvrouw! Grappig hè om eens over mensen heen te kunnen kijken. Wat ontzettend lief toch van de familie dat ze ondanks hun eigen drukte, reis Indonesië en Korea, zoveel tijd voor jou vrij maken. Geniet van de laatste week Nepal. Vooral Boudhanath met ook de leuke winkeltjes, komt mijn zilveren paardje nog vandaan.

    Dikke zoen, Ineke

  • 16 Augustus 2014 - 12:50

    Truus:

    Hoi lieve Lili,allereerst moet ik je zeggen dat ik ontzettend blij ben dat je weer beter bent,een hele opluchting voor ons maar vooral voor je zelf.Wees maar niet bang dat we je verhalen niet meer lezen we blijven je volgen tot je weer thuis bent.Het is ontzettend leuk om je verslagen te lezen je schrijft ongelofelijk boeiend.
    Wat moest ik lachen dat je bij de directeur van de bank was en jij maar denken dat dat was om te pinnen.
    Al weer 2 weken op pad wat gaat dat snel he?over een week naar dat andere deel van Azie,ik hoorde van onze buurvrouw dat Cambodja en Vietnam heel erg mooie landen zijn met ontzettende aardige mensen,haar dochter Marleen Westerveld is daar ook geweest.Maar eerst nog een weekje Nepal.Heel veel plezier verder en we zien nu al weer uit naar je volgende verslag.
    Veel liefs en een dikke kus.
    Frans en Truus.

  • 16 Augustus 2014 - 14:20

    Jacquelien:

    He topper!!
    Wat fijn dat je het zo na het zin hebt.
    Hoorde op nieuws dat het in Nepal slecht weer was.
    Ik geniet van je verhaal erg leuk!!

    Geniet van aan komende week.

    Groetjes jacquelien

  • 16 Augustus 2014 - 17:03

    Eefje:

    Hey Liel,

    Leuk verslag weer! Natuurlijk blijf ik lezen tot aan eind januari :)
    Fijn dat het pinnen toch nog gelukt is.
    Geniet van je laatste weekje in Nepal en dan op naar deel twee van je fantastische reis!

    Liefs <3

  • 16 Augustus 2014 - 17:58

    Klas:

    Lil! Ik lees je verslag zeker tot aan het eind toe! Leuk om alles zo te lezen, soms hoor en zie ik het al helemaal voor me. Ik hoop dat je je weer een stuk beter voelt.

    Xx klaske

  • 16 Augustus 2014 - 23:00

    Bart:

    Hoi Lili, fantastisch om je avonturen te lezen. Ik ben bezig alles te copiëren en in een document te plaatsen, misschien kun je dat later nog eens voor je memoires gebruikem.

    Groetjes van je ouwe oom, ik kijk al uit naar je volgende verhaal

    Bart

  • 17 Augustus 2014 - 10:24

    Anke:

    Hoi lieve lili, superleuk om je zo te kunnen volgen. Alsof ik naast je loop

  • 17 Augustus 2014 - 10:29

    Anke:

    Fijn dat je zo goed wordt opgevangen en dat je je weer goed voelt. Geniet er van want de tijd gaat snel. Tot je volgende verslag!! Dikke kus

  • 17 Augustus 2014 - 11:52

    Anouk:

    Hee lieve lili.
    Wat een geweldige verhalen! Wat maak je toch veel mee in een korte tijd. Ik vind het knap hoe je je telkens aanpast in die cultuur. Het eten, de slaapplekken enz. Zo te lezen valt het totaal niet te vergelijken. Fijn dat je weer je buikgriep een beetje te boven bent. Geniet nog lekker van je tijd daar en ik wacht met plezier op het volgende verhaal!!
    Heel veel liefs, Anouk

  • 18 Augustus 2014 - 12:15

    Marianne:

    Hoi Lili,
    Ik lees je verhalen met erg veel plezier en zal het zeker blijven doen, want je schrijft heel beeldend. Ik zie het een beetje voor me als ik het lees. Zo verschrikkelijk leuk, want je weet, het liefst zou ik als een gekko op je schouder alles willen meemaken.
    Fijn dat je je weer beter voelt en weer kunt genieten van wat er allemaal gebeurd. Want zelfs pinnen kan dus leuk zijn. Groetjes en tot je volgende verhaal. Marianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lili

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 20896

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2016 - 18 November 2016

Bhutan

01 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Wereldreis

Landen bezocht: